Abone Olun

Öncelikli Yazılar

İKM Öğrenciliği

3015 adet İnfaz ve Koruma Memuru Öğrenci Alımı çıktı, İKM öğrenciliği nedir? cevap içeride..

3015 İKM İlanı

3015 adet İnfaz ve Koruma Memuru alım ilanı çıktı. 13 Haziranda başvurular başlıyor, 20 Haziran son başvuru tarihi, unutmayın!

İKM Boy-Kilo Şartları

İnfaz ve Koruma Memuru olmanız için Boy Kilo şartları ve örnekli anlatımları bu yazımızda..

Adalet Bakanlığı Eğitim Merkezleri

İKM olunca nerede eğitim göreceksiniz? Cevap bu yazımızda sizi bekliyor..

İKM Olmak...

Resim özetlesede, bizde bir şeyler yazdık.. Çevre ve önyargı zararı..

4 Haziran 2013 Salı

3015 İKM yatılı eğitim

31 Mayıs 2013 tarihinde çıkan, Haziran 2013 de başlayacak olan 3015 İKM alımıyla birlikte akıllara takılan sorulardan biride zorunlu yatılı İKM eğitimi oldu. İnfaz ve Koruma Memuru öğrenciliği süresince yapılacak olan eğitimin bir kısmı ilgili ilandan da bilindiği gibi yatılı olarak icra edilecek. Peki bu yatılılık durumu nasıl ve nerde geçecek? İşte bu ve bunun gibi sorular cevap bulabileceğiniz yazımız, yazının devamında yer almaktadır.
Bu konuda bilinmesi gereken en önemli husus, hali hazırda kimin nerede eğitim yapacağının bilinmediğidir. Bazı söylemlerimiz sadece tahminlerden ibaret olacaktır. Bunu belirtmekte fayda var.

Her ne kadar tahminlere dayalıda olsa bazı şeyleri kesin yakın bir ihtimalle söylüyoruz. Misalen, DSM için alınan İKM öğrencileri büyük ihtimalle Erzurum Eğitim Merkezinde eğitim görecek, zira önceki alımlarda Kartal için yani İstanbul için alınan Denetimli Serbestlik Müdürlüğü İnfaz Koruma Memuru Öğrencileri orada, diğer DSM İKM öğrencileriyle birlikte eğitim gördü. Bu olmasa da bütün DMS İKMler bir arada, bir merkezde eğitim görecek. Bir ihtimal size yakın olabilir.

Eğitim tamamiyle Adalet Bakanlığı kontrolünde ve onun destekleriyle sürecektir. Verilecek olan herşey; üniforma, yemek, yatak, oda, harçlık vs. Adalet Bakanlığınca verilecek. Yanınıza bir kaç sivil eşya, eşorfman ve terlik ile kişisel bakım malzemelerinizden oluşan bir valiz size tüm eğitim süresince yeter. Zaten 2.5~3 ay boyunca süren bir yatılı eğitim, sonra ise staj olacak.

İnfaz Koruma Memuru olarak hem gerekli kanun ve yönetmelikleri öğrenecek, hemde görevinizi gereği olarak Ceza İnfaz Kurumlarında kullanmanız gereken arama teknikleri, psikolojik müdahale ve fizik müdahale tekniklerini öğreneceksiniz. Hem teorik, hem uygulamalı.

Genel olarak odalar iki kişilik ve öğrenci yurdu olarak düşünüldüğünde konforlu. Sıcak suyunuz, kahvaltınız, yemeğiniz vs... Her şey hazır olacak.
Ayrıca sizlerde zaman zaman nöbet tutarken hazır olacaksınız, evet eğitimde bile bazı görevler sizi bekliyor olacak...

Sorularınız varsa sormanız ve diğer yazılarımızı okumanı tavsiyemizdir...
İyi çalışmalar.

0 yorum:

Yorum Gönder